En låtsasresa i ett evigt nu

Jag reser genom tid och rum

Låtsas jag

För jag är alltid nu och här

Här och nu

Mitt nu kan fyllas av tankar på det som varit eller det som kan komma

Mitt minne och min fantasi är stora

Men jag är alltid här nu

Jag må sitta på tåg, i bilar eller i flygplan och röra mig i snabb takt över jorden

Jag må ha möten med människor som är långa, djupa och livsförändrande

Eller korta meningslösheter eller blixtnedslag

Men jag är alltid här och nu

Så när folk frågar mig vad klockan är

Vill jag säga en uppfinning

För att vara ärlig

Ärlig

På riktigt

Vara

Riktigt här

När folk frågar mig var jag bor vill jag säga på jorden

För att vara ärlig

På riktigt

Vara

Riktigt här

Och nu

Du och jag

Vi möts nu

I dessa ord

Aldrig i det förflutna eller framtiden

Jag reser alltid nu

Reser mig upp

Nivå för nivå

I medvetande

Ibland når jag evigheten

Bortom tid och rum

Ett evigt nu av närvaro

Det är magi

Där kan allt hända

Hela tiden

Där är vi hela tiden

Vi är all tid som finns

Vi är varje sekund

Eftersom vi till och med namngett dem

Klockan är sekundär

Men nuet primärt

Vi ses där

Förlåt

Jag menar här

Vi ses mellan raderna

Ser du mig?

Jag reser genom tid och rum

Låtsas jag

Ty jag är all tid

här

nu

All tid

All nu

Allnu

Hej

Jag kallas Allnu

Det är mitt kall

Allnu

Jag är ett stycke liv

Jag är ett livstycke

Jag är freden på jorden i en människa

Nästan

Jag orkar inte kriga mitt mig själv längre

Eller min spegelbild

Eller min skugga

Det tar mer liv än det ger

Jag vill vara här och nu
Skrivet 2015 eller 2016

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

