När jag är nuet

Jag älskar när jag är nuet

Då jag är ren närvaro

Tankbilarna kommer och går igenom hjärnan

Vissa av dem ger jag strålkastare

de blänker till ut igenom mig

Min kropp rör sig fritt

mellan galopp och skritt

utan att jag tyglar och styr den

Jag är allt som är

Alla känslor, alla impulser, alla möten

Samtidigt är jag bara betraktaren

som känner hur livet

lever genom mig

När jag är nuet

dömer jag ingenting

det hinner nuet aldrig med

nuet är upptagen med att leva sig självt

Så underbart!

 

Dagsdikt 30.6.2016

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

