Kärleken övergås allt förstånd

Kärleken övergår allt förstånd

Därför får jag släppa förståndet för att helt kunna delta i kärlekens kavalkad

En maskerad som ibland iklädes ilska och trilska

sorg och en stängd borg

men som egentligen är kärleken som sipprar ut i olika former

allt flödande bortom alla normer

Ja kärleken övergår allt förstånd

För stånd kan jag inte längre hålla mot den

den väller ut och ut

ur flickan vid namn Ruth

det är krut och tut i struten

och ibland är rösten bruten

men under vankas ständigt mer

mer än det jag ser

Kärleken säljer mig till mig själv i sitt eget stånd

ståndaktigt står vi där

Vem vet vilka vi är

under ytan av allt vi bär?

Och noshörningarna nosar sig fram till hörnen och äter upp dem så bara cirklar är kvar

Kärleken övergår allt förstånd

uppståndelsen är stor när vi ser

att vi inte ens är kropparna där vi bor

vi är blott det vi tror

om ens det

en vindpust

och jag är hos dig

du hos mig

och vi förenas istället för försenas

ty tid finns blott i tanken

Gyllene skor

i dem jag glor

ner på vingar

Är jag verkligen så fri?

Så fri som man kan bli

när kvinna får göra som hon vill

tjingeling

 

Kärleken övergår allt förstånd

 

Dagsdikt 30.6.2016

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

