Mitt liv som invandrad jacka

Lagom till nationaldagen får min invandrade jacka komma till tals!
Vad tycker den om Sverige och mänskligheten?
Och hur är livet när man hänger på en galge? Är längtan stor att komma ut ur garderoben? 
En improvisation från hjärtat som jag spontant gjorde i våras. Den tar upp många aspekter av identitet och kultur, delaktighet och utanförskap – sett från en jackas personliga perspektiv. Jag använder mig undermedvetet såklart att min egna invandrar- och utvandrarerfarenhet från barndomen. 
Sprid gärna om ni gillar!
Jag älskar att göra reflektioner och iakttagelser av mänskligheten genom ögonen på någon annan – en snigel t ex eller en sak, nu en jacka. Det ger perspektiv och mångdimensionella insikter på vår ibland konstiga mänskliga värld, full av gränser och beteenden som inte alltid är så naturliga. Med kärlek kan allt sägas!
För mig är dessa videon ett sätt att skapa underhållbarhet – att underhålla på ett sätt så det kanske bidrar till något lite mer hållbart och underbart!
Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

