Älskar den du är, inte det du bär

Jag älskar dig

precis som du är

med allt du bär

Jag vet att du är inte det du bär

Du är den som bär

Du är den som är under ytan av allt du bär

Du behöver inte bära tyngder för min skull

Jag älskar dig inte för att du bär mycket

historier

sorger

känslor

presentationer

ramar

Strukturer

Jag älskar dig inte mer för att du bär presenter eller vackra presentationer

som du en dag tänker att du ska ge mig

för att jag ska älska dig

Jag älskade dig lika mycket när du var liten och knappt bar någonting

Men var så mycket

Då du lätt sprang omkring och följde din känslor

och levde livet

Du var livet

 

Vill du springa lika lätt idag

kommer inte jag att säga nej

Bär ingenting för min skull

Jag älskar att se dig le och skratta

om du gör det mer när du kastar av dig allting

så gör det

Svinga dig lätt på jorden och i luften

Jag älskar dig för den du är

Inte för det du bär

 

Dagsdikt 1.4.2016 för 31.3.2016 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

