Club Jambalaya och Gröna Oasen – Hej igen och Hej då!

Jag har två gigg i Sthlmstrakten denna helg! På fredag går jag loss på Club Jambalaya på O’Learys i Gamla stan, någon gång mellan 19 och 23. Mysig glad stämning med flera musikaliska artister kan utlovas. Kul att vara tillbaka efter fem år! 
Och på lördag uppträder jag 18.30 på Gröna Oasens hejdåfest i Järna samt är konferencier efteråt för den öppna scenen. Det blir aktuell spoken word, spirituell livspoesi samt galen improvisation! Med mig vid pianot har jag fina improvisationspianisten Ragnhild Mao som bjuder på närvaro. Varmt välkomna!
Förra veckan hade jag en härligt gigg på Kafé Södermalm, för Ny Gemenskap (nygemenskap.org) som erbjuder värme, mat och gemenskap för utsatta människor i vårt samhälle. Det var vackert att få dela ögonblick ihop. Livet är just nu!
Vackert var det också att inviga och vara konferencier på klimatfilmsfestivalen TO FUTURE WITH LOVE med Samuel Jarrick och Jonas Bane för några veckor sedan. Viktigt, alltid aktuellt tema så länge inte hela jorden är grön och skön och fina människomöten. Inspirerande att se unga göra film om miljön och vad människor gör för att förändra vårt samhälle – STOCKMOTION. UNDERHÅLLBARHET alltså!
Min konklusion av allt detta är:
Jag ser fram emot den dag hela mänskligheten är kommen till en grön oas
Då kan vi lägga alla epitet åt sidan, alla yttre och inre murar. Och leka ihop som vi gjorde när vi var fria barn!
Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

