Själens talan

Jag älskar dig

för du är redan här hos mig

inuti mig

i varje cell

du lever i mig

och jag i dig

Vi är ett ihop

Jag tror på dig och du på mig

Jag är din spegel och du min

Jag är aldrig ensam ty du är alltid hos mig

I mig

Du ber mig om att dansa

jag dansar

du ber mig om att sjunga

jag sjunger

Du ber mig om att dela livet

jag delar det

Du andas genom mig och jag genom dig

Jag är andetagen

Ande-tagen

Du bär mig genom livet

Bär livet genom mig

alltid

all tid

och in i evigheten

””’

Förmiddagsdikt 

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

