Inspirationsfestival med DUNDER OCH KRUT

Jag borde, Borde, BORDE verkligen skriva varje dag för det sker så mycket spännande i mitt liv nu! Folk flödar in och nya samarbeten uppstår. Nu om det senaste:

På midsommar möttes två kraftkvinnor: Eva Dunder och Krutruth (jag alltså) stod ansikte mot ansikte och det första vi gjorde ihop var att ropa och skrika rakt ut till varandra, från våra kraftcenter. Sedan hälsade vi på normalt sätt. Jag fick höra hennes gitarr och kraftfulla reggaetexter om ett samhälle i förändring, jag gav henne min poesi och ordflöde. En tanke om samarbete föddes.

Så på Inspirationsfestivalen i Skattungbyn i Dalarna förra veckan slog vi ihop våra påsar. Jag blev en av flera nya medlemmar i Dunderfamiljen och vi stod på scen ihop. 5 kvinnor frontade, 5 starka varma män bakom i toner och rytmer. Vi bakade in min scenpoesi och spoken word i Mamma Dunders gungande sånger på ett härligt sätt och det var debut för min sång SAMHÄLLET FINNS INOM OSS – JAG ÄR NORMBÄRARE. Så mäktigt att stå på scen med ett band och improvisera och låta hjärtat och tungan tala, låta kroppen dansa loss speglad av en fantastisk publik, och så äntligen: mitt första sång att spela och sjunga! More to come! Och känslan av att stå och skapa ihop med en magisk familj av dunderbegåvande musiker och sångare. Kär lek och gläd ge!

Så nu är jag på väg till Rättvik för att uppträda med Mamma Dunder och Dunderfamiljen igen ikväll på Café Nyfiket på Gammelgården. Välkomna till skön folkreggae, underbara rytmer, gudomlig spoken word skapad i stunden och kvinnopower på scen kl 19 vid Siljans underbara vatten! Underbart hur livet är en resa av möten som ger kärlek och samarbete!

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

