Led mig hemåt genom kroppen

Led mig!

Led mig hemåt

genom alla mina vener och senor

för mig fram och tillbaka genom alla mina celler

öppna upp

nu smäller vi

inte igen mer

nu sträcker vi ut

med tjut och tittut

För mig hit och dit

genom svett och slit

genom varje liten bit av min kropp

från tå till topp

och alla mina hopp

hopp i kropp och hopp i hjärna

gärna följa med

bölja med

sköljas med av livets vatten inuti mig

säg hur mår du bäst?

När känner du dig stark, känslig och smäcker som en häst?

när rör du dig lätt på din fotläst?

När är ditt ledningssystem så fritt från blockeringar och korruption

att livet sker som en vacker explosion?

Led mig hem

genom alla mina leder och kanaler

låt mig simma fritt genom alla inre tribunaler

låt mig röra mig fritt

med spritt

i kropp, tanke och själ

låt mig röra mig fram och tillbaka mellan drömmar och verklighet

tills de är förenade

rör världen med mig

Berör världen med mig

Låt oss vara rörelsen vi behöver för frihet

låt oss vara rörelsen vi behöver

helt nya ledningssystem genom hela mänskligheten

Dagens dikt skriven vid dator när kroppen bara vill leka 🙂 

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

