Debut på Gottsunda s(c)en i Uppsala – Let’s PLEJ!

Efter knep och knåp har vi fått till det, Scenkonst.org i Uppsala, och jag. På fredag är jag med i deras teater- och scenkonstfestival PLEJ i Uppsala, jippi!
Jag kommer att bjuda på en 20 minuters bit ur följande verk i skapande improvisation:

JAG ÄR S(C)EN MED ATT JORDA MIG – som i programmet blivit  JAG ÄR INTE S(C)EN MED ATT JORDA MIG  (båda sanna på olika sätt!)

En personlig föreställning om att landa i sig själv och förstå att vi skapar våra egna världar. Om att resa bort ifrån sig, falla, resa sig igen och lära sig att resa inom sig själv – utforska sitt inre universum bortom gränserna man byggt upp. Sveriges bästa improvisationspoet Ruth Alice bjuder på egna livserfarenheter i poesi, sång och monolog och låter publiken vara medskapande i föreställningen: livet spelar roll med oss här och nu. Humor och allvar vävs ihop i livsfilosofisk anda. 

Jag är med i AKT 1 på Gottsunda dans och teater på fredag 8 maj kl 18-19.30 då vi är tre scenkonstgrupper som bjuder på verk av det förmånliga priset 50 riksdaler. Bara att komma alltså! Facebookevent med hela festivalen.

”Snurra min jord, jorda min snurr. Få snurr på tråden, räta ur den och färga tråden röd. Sy en ny verlighet med den, väv nya livsgarn. Mal ner det gamla i en kvarn. Smula sönder och baka nytt av det. Något hemmagjort. Snurra min jord, snurra mig hemmagjord till botten av min källa. ”

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

