Earth hour – birth hour

Varje dag vi lever går vi på denna jord. Moder jord kallas hon ibland. Hon som föder oss ständigt. Nu stjäl vi från henne och våra barnbarn. Dags att stoppa det. Dags att kliva in i hållbarhetens tidsålder. Lysa upp världen med förnyelsebar energi och förstå att vi också är förnyelsebar energi: vi är sol, vind och vatten och kan förnya oss själva och våra celler fram tills vi dör. Våra världsbilder kan vi förnya på en sekund, vårt medvetande är en ständig förändring och det är och skapar hela vår värld. Time to move for change and love.

Således bjuder vi upp till fest på Earth Hour på lördag i Huddinge! Vi bjuder på teater, sång, dans, cirkuskonster, poesi, eld och performance – just ”underhållbara tjänster” som är mitt koncept. Teater Sláva, Gycklargruppen TRIX och jag står på scen. Jag är både konferencier och uppträder med teaterperformance, monolog och spoken word.

Varmt välkomna till Sjödalsparken i Huddinge centrum! Parken öppnar kl 20 där man kan få fika och möta miljöorganisationer och så drar vi igång 20.30 och sätter miljön i fokus i konsten en timme fram till 21.30.

https://www.facebook.com/events/347348598784306/

Alla timmar är ju Earth hour, egentligen. Och i morse gjorde jag för första gången uppvärmning på gräsmattan utanför altanen i morgonsolen. Underbart! Sedan gick jag på promenad och gjorde sånguppvärmning och längtade efter umgänge. Då i skogsgläntan möter jag dem, dagisbarnen. Jag gömmer mig. De: Är det du som är trollet? Jag: Ja! Och så började leken. Vilt, glatt och fysiskt omtumlande. Dagispersonalen log. De: Barnen älskar att vara här i skogen. De har så mycket energi de behöver få ut.

Så är det. Naturen är vårt hem, staden är vår kuliss och hemma kan vi släppa loss och leka och få energi. Därför är det dags att sluta förstöra vårt hem. Time for a new play.

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

