Jag är alltid nu

Jag är större är det största

och mindre än det minsta

jag är friare än friheten

och bredare är allt

jag bär tusenfotingar på mina axlar

och de bär mig på sina

de klöser sig med sin livslust och jag föder dem med allt jag har

jag är det turkosa i det turkosa

och det vita i det vita

jag är tystnaden i allting

och bullret bakom varje andetag

jag är grymmare är bäst

och fallen genom rymden varje höst, förlåt jag menar häst

jag är ursprunget till rimmet

och jag är det rim som aldrig kommer att sägas

jag är friskheten i dina andetag

och varje partikel som berör din hals

jag är hemskare än din mardröm

och skönare än allt du någonsin har haft omkring dig

jag är skönheten i förändringen hela tiden

och jag är stilleståndet som uppenbarar sig när man minst av allt anar det

jag är noshörningen på prärien

och noshörningen i dig

jag är

jag är nu

alltid nu

alltid

nu

Morgonimprovisation idag 

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

