Debut för poetiska teaterföreställningen MÄNNISKA PÅ PROV – En kvinnas val

Foto: Lars Magnusson, Artister för miljön

 Foto: Lars Magnusson, Artister för miljön

Förra tisdagen var det premiär. Med nerver och rekordkort reptid satte jag upp min första egna teaterföreställning. Imorgon gäller det igen. På fina Teater Bristol i anrika Friteaterns lokaler i Sundbyberg, spelar jag poetiska pjäsen MÄNNISKA PÅ PROV – En kvinnas val. En kavalkad av berättelser om allt man bär på, i det inre och yttre – hur man lär sig hantera sina inre och yttre miljöer. Varje människa är ju ett universum, och det är när vi delar gåvorna inifrån detta universum som vi gör världen vackrare och mer intressant!
Med både humor och allvar försöker jag dela mina erfarenheter och reflektioner av konsumism, nationalism och en uppväxt över landsgränser, civilisation och miljöförstörelse och identitets- och kontaktsökande. Helt enkelt hur det är att vara människa på prov, utan handbok!

Med på scen har jag dansare Marie Klawitter, musiker Achim Baeppler och som yttre öga har skådespelare Martin Aliaga verkat. Liksom min vän Anna som ser rakt igenom mig, en oumbärlig sak! Producent är Daniela Kullman från Teater Bristol.

Jag spelar på dagen kl 10.30 eftersom det sker i det spännande formatet Barnvagnsteater – Scenkonst för vuxna i bebisvänlig miljö – där vuxna tillåts insupa kultur men ändå ha med sig sina bebisar. Mer information och biljettbokning via KULTURBILJETTER!

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

