Nuet gåva

När en längtar efter nuet
Är det som att längta efter sina andetag
De finns alltid där
Och håller en vid liv
Var vore jag om inte i nuet?
Hur skulle jag överleva om jag inte var här och nu?
Det är bara i nuet jag kan vandra bakåt till minnen och framåt till drömmar och tankar

Nu
varde
jag
I varje nu skapas och återskapas jag
Det jag väljer att ge fokus och energi
Det växer
På gott och ont
Inte förtrycka något
Bara acceptera

Tunnelbanerader

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

