Universum är en givare när man själv är det

Back in outer business. Och saker rör på sig, busy!

På meditationskursen visar det sig sista dagen att sex av oss kvinnor är dansare i olika grad. Tre av oss hookar upp direkt och bestämmer oss för att bilda Dhamma dance sister company – spreading good vibrations and movements. Vi bor på olika ställen men förr eller senare blir det så. En av dem, magiska Maria ,följde redan med till filminspelningen av mina diktvideon i Omberg efter kursen och dansade på fältet med mig och jorden, för den livsbejakande människans skull! Vi hade magiska dagar och filmade i Alvastra kloster, solnedgångar i Vättern och otroliga solstrålar i skogen vid Ellen Keys hus. Dansen på åker blev så vild så att jag nästan glömde mina sandaler i den svarta jorden! Vi hade ett sant kvinnosläpp där kosläppet brukar äga rum!

Min dikt JAG VILL LEVA MED DIG kommer att få en värdig visuell inramning helt klart.

Och i världens finaste lada spelade vi in video för LÄNGTANS KROPP – på vita lakan och i vacker hängmatta. I augusti-september kommer videona med Alexanders vackra foto. Musiker på g också.

Idag blev det bestämt att jag ska få göra en egen föreställning på Teater Bristol i höst, härligt. Sundbyberg here I come!

Och inspirerande möte idag med kommunikationsbyrån TINY GLOBE som jobbar med miljö- och globala frågor. Samarbete synes möjligt, just vad jag önskar i den riktningen!

Jag har länge velat ge universum av allt det jag har inom mig. Det goda – inte bara smärta. Och när jag börjat vibrera ditåt, då kommer mötena.

Ikväll improviserade jag för killarna här hemma i Kista mellan husen – de gav mig ordet sorg, jag sa att det är när man har en begravningsplats inom sig, dit man kanske inte vågar gå. Tillägg: När man vågar gå dit, stanna där, andas – då kanske det kan bli en trädgård till slut, där nya saker spirar.

Jag sjunger mig till sömns med min nya sång Mermaid, för alla oss gränsbarn som har svårt att få ihop alla hemländer inom oss. Then one just got to flow 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

