Gränsöverskridande gigg rakt in i våren

Bild

Jag har blivit inbjuden att uppträda på sverigefinska Uusi teatteris öppna scen nästa tisdag 1 april. Så förenas mina svenska och finska rötter till slut på just en öppen scen, inte stängd, eftersom alla vi gränsöverskridande barn vet att öppenhet är vägen till utveckling!

Ibland stänger vi allihopa till, många identiteter kanbli invecklat ibland, men nu kommer våren och ber om nystart. Dags att slänga ut det gamla och plantera nytt. Förra veckan såg jag en iransk kvinna hoppa över en tändare som hennes man eller polare höll upp på skoj på iranska nyåret Nouruz i Kungsträdgården. Dags att hoppa över eldar till det nya, säkert det också brännhett!

Således blir det en del nyskrivet material på det temat på tisdag – jag slipar och vrider och vänder på mina hjärna och kropp nu – och kanske lite aprilskämt! 🙂 Med min performancegrupp Ruth Alice & The Vagabonds gör vi premiär.

Så varmt välkomna stockholmare till Aliasteatern där sisun har hyrt in sig, Hälsingegatan 3 vid odenplan kl 18 den 1 april.

Tervetuloa, var hälsade!

Som inspiration för våren – min gamla parodiska hyllningsdikt till våren HÄR!

2014-03-17 07.03.57

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar, Poesigigg

Kommentera

