2014: VAD DU VILL…..!

Ett nytt ”år” är här, världen har blivit en fjortis detta nya decennium! Jag förväntar mig akne, målbrott och en värld i pubertet och hormonstormar. I yttre termer kallas det klimatförändringar och social oro och revolution – plötslig kyla och hetta sprider sig över jorden och sveper bort en del mänskligt liv och mänskliga skapelser och konstruktioner. Våra roller sätts på prov och ett tu tre kanske vi inte längre är det vi trodde att vi var. Vissa av mina vänner får cancer, andra gör karriär. Vissa blir föräldrar, andra blir kära eller singlar sig själva än en gång. Livet fortgår på stora och små scener, från atomnivå till atomvapennivå.  

På Folkkulturcentrums stora scen hade vi igår premiär för TRETTONDAGSAFTON, eller VAD DU VILL, en av Shakespeares bästa förvecklingskomedier om livets rollspel mellan förnuft och känsla! Jag halkade in på ett bananskal och har fått äran att spela tjänarinna, vakt och lurig konferencier – stödjande ”bi”roller alltså!  Nu är jag sugen på en riktig Cabaret! 

Fantastisk fin ensemble med FRAMteatern och Shakespeareexperter i några av rollerna. Och Viola/Cesario är alltjämt en drömroll, jag har sedan barnsben älskat denna pjäs för dess underbara lek med traditionella könsroller.

Varmt välkomna, vi spelar denna vecka:

https://www.facebook.com/events/416769761756733/?fref=ts

http://www.folkkulturcentrum.se

 

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar

Kommentera

