Midsommar – Meet the summer

Och jag som tänkt mig värsta blogginlägget om hur strålande vackert det är här i Kista, att det brinner i förorten men inte bara i bilar utan mer av sol, grillar, picknickar och annat. Om hur min altan gått från en grå plats till ett litet paradis och att jag har fått äran av livet att äta frukost i gröngräset varje dag. I denna period av mitt liv. 

Av hur underbart det är att simmar var dag, säga till mitt känselsinne att friheten är här, jag ser dig och minns barndomens huttrande men levande dopp. Men nu är sinnesjämvikten större så jag hoppar i även när det är iskallt och gör det med glädje. 

Och Einstein fortsätter att ha så rätt:

Att leva är som att cykla. För att hålla balansen måste man vara i rörelse. 

 

Så nu cyklar jag ut med korgen full av mat för att fira midsommar med kända och okända. 

Tack Norden för att du är mitt ljusa hem och må alla människor som läser och inte läser detta idag ha en underbar dag då de känner livet strömma genom dem!

 

 

1 kommentar

Filed under Livstankar

One response to “Midsommar – Meet the summer

  1. Daniel

    Hej Ruth! Hoppas du hade det bra på din tysta kurs och att midsommaren är underbar! 🙂 Daniel, ABF

Kommentera

