Resumé av röster från ett källarvalv

Det var spännande och intressant att tävla i Södermalms poetry slams återentré i tisdags. Efter att ha övat upp mitt bröststöd i ett år, hade jag dagen till ära helt förlorat stämbanden till någon infektion, och var glad åt att jag fick använda mikrofon. Annars så tror jag ju att scenframträdandena skulle utvecklas mycket mer om vi poeter inte fick ha mick! Då är bägge händerna fria, munnen och mimiken syns och det skulle vara lättare att röra sig på scen. Och rösten skulle få vara naturlig, inte amplifierad och halvdödad genom teknik.

Nervigt men kul tog jag mig dock till final och vidare – jag fick poängavdrag för en lång sista läsning men slank ändå med! 29 april blir det final för att ta ut SM-lag alltså. Härligt var det att höra för mig nya tänkande människor formulera sig i ord!

Kulturmagasinet kulturbloggen.com besökte också Stampens källare. Deras fina resumé kan läsas här!

 

Lämna en kommentar

Filed under Poesigigg

Kommentera

