Mot svenska mästerskapen och ny hemsida!

Ikväll drar det igång – ordduellerandet, det subjektiva lyssnandet, språkfesten, subkulturens Nobelfest – SM i poetry slam!

Och i år är det äntligen på en stor ort, mitt gamla kära Göteborg där jag började slamma för sex år sedan. Även om jag i år tävlar i ett förträffligt Malmölag. Vore grymt ta sig till final i år. Kommer bli festligt och fint på Musikens hus så välkomna!

Mer info och program på www.poetryslamsm.se Till och med Sture Allén – svenska akademins gamla sekreterare kommer och inviger, det ni! Ett bra stöd för denna genre som hyller det talade ordet.

Och nu har jag äntligen fått en riktig hemsida. Sakta kommer den fyllas med allt byrålådan och hårddisken bär på. Då kommer detta bli bara en blogg. Så kika in på www.ruthalice.com !

Glada majdagar önskar jag er!

Lämna en kommentar

Filed under Poesigigg

Kommentera

