Slamfinal, storytellingshow och höga vårhopp

Köpenhamn går mot vår med stormsteg. Idag var gräset i parken grönt för första gången igen, grönt på riktigt. Och fåglarna och krokusarna slåss ikapp om att sticka ut.

Ikväll, om exakt tre timmar, sker detsamma med ord. Då är det poetry slam-final på Moriskan i Malmö. Då ska ett av stans lag till SM utses. Koras och firas på basis av genomtänkta ord. Det ska bli jättekul! Flera av mina medtävlande har jag aldrig hört förr, men jag ser fram emot det stort! Kl 21 för alla strövare i södra Sverige som fortfarande saknar kvällsunderhållning.

Och på måndag drar det ihop sig till storytellingföreställning på Commedia School. Vi i första året ska bjuda på en kavalkad av berättelser, i ord, kropp, rörelse och röst. Påhittade och påhittiga historier blandas med uppimpade sagor och sanna skrönor!

Välkomna kl 20 till bakhuset på Praestögade 17 i Nordhavn. Gratis entré såklart!

Och solen värmer staden alltmer så till helgen kan vi nog öva vår pantomim utomhus. Och just passligt, som vi skulle säga i Finland, till den tidiga våren fyndar några i vårt kollektiv en massa glass när de drar ut och dumsterdivar. Mums.

Och igår gjorde jag högre lindyhop-hopp än jag gjort på flera år med en fin danspartner, kanske högre än någonsin. Som någon sa, the law of lift is older than and surpasses the law of gravitation. Vill jag hoppa, kan jag. Vill vi flyga, kan vi.

Det går mot ljusare tider.

Ses där vi ska ses!

 

Lämna en kommentar

Filed under Poesigigg

Kommentera

