Amerikaner älskar tvåhjulingen och jag älskar ord på Moriskan

Igår måndag vann jag slamtävlingen på Moriskan i Malmö, grymt kul! Peder Isak med flera läste flera fantastiska dikter, var en fin afton.

Nu blir det stor final den 21 mars då ena Malmölaget till SM i poetry slam ska utses. Kl 21, välkomna! Jag hoppas få ihop någon ny text till dess också. Klurar på en kärleksförklaring till ett visst ord…

Jag hade också fruktansvärt tur imorse. Jag hade med mig min kära cykel på tåget men hade inte betalt för den, är komplicerat köpa biljett till den. Har inte lyckats lista ut det i automaterna. Jag var i alla fall nära en riktigt stor böteslapp för det, men slapp det till slut med mina hundögon av student utan CSN. Tack konduktören! Lovar göra det nästa gång, önskar inga fler nästan hjärtattacker. (NB, bötessummorna är groteskt stora och borde sänkas eller göras progressiva: första boten mindre, andra boten stor)

Att pendlingståg behövs och att de framöver kommer behöva mer och mer plats för cyklar är dock klarare än korvspad.

Kolla in denna sköna video om hur cykling blivit en ny livsstil i Detroit, ger folk bättre hälsa, skön gemenskap och lugn. Är grymt se stadsamerikaner uttrycka sådana kärleksförklaringar till tvåhjulingen!

Lämna en kommentar

Filed under Poesigigg, Tips journalistik, Tips samhällsintresse, Video

Kommentera

