Förlåt mig för svenskan – med fin pianoimprovisation

I våras skrev jag dikten Förlåt mig för svenskan (egentligen Förlåt mig för att jag inte talade svenska med dig) om hur det är att älska över språkgränser, om språkförbistring, språkkärlek och distansen mellan människor, med eller utan ord.

Den är tillägnad alla som kommit till Sverige och försökt lära sig det språk som kallas svenska.

På scenkonstprojektet Luftburen i augusti fick jag förmånen att läsa den medan fina pianisten Henrik Javette improviserade på pianot. Varsågoda:

Lämna en kommentar

Filed under Dikter, Video

Kommentera

