Fucking live person

I’m a fucking live person
sa jag ikväll till en rumspolare här på Fridhem när jag försökte förklara varför jag är så dålig på att marknadsföra mig eller ens blogga. Det är tungt att leka skyltfönster.
Jag har ju inte skrivit ofta och inte alls dagligen som jag tänkte, trots att orden tröskar obönhörligt genom hjärnan och bara väntar på att nån ska släppa ut dem. SÅ OSS, SÅ OSS ropar de och hoppas hamna i god ordmån nånstans.

Men det är sant, jag är en fucking live person.
You can’t fuck virtually, no matter how much you try.
Jag passar bäst live, så är det. Livet är vibrationer och energi.
Men jag ska göra min bästa för att så orden i världens största nät. Alla rädslor jag har för det bor inom mig. Kasta av manteln om den totala opartiskheten som jag fick/la på mig på JMG. Jag är hundra procent för godhet, medmänsklighet, balans, delaktighet, kreativitet, sanningssökande och tolerans. Det är svårt ibland men den väg jag vill gå. Den journalist som inte står för det eller någon liknande palett, borde inte sprida ord till andra människor, tycker jag. För det är ändå det en journalist är: en människa som berättar en historia från plats A för människor på plats B. Klart som fan att den personen är färgad av en massa saker. Bäst att då vara färgad av schyssta grejer än tvärtom. Annars blir vågorna på vattnet mörka. Och vi har redan så mycket oljespillning över världens vatten idag.
Det står jag för: man ska hitta sin egen moral, samverkan mellan hjärta och hjärna, och stå för den. Då kan människor lättare möta en. Och man dem. Den klassiska nyhetsvärderingen som man som journaliststudent bara väntas svälja som god hantverkare i ett mediesystem är i sig enormt partiskt och ger vissa röster mycket mer värde. Det är precis som när jag var i Davos: mycket vita rika män. Men bina, fiskarna och humlorna och barnen i världen är fler än alla manchettknappar som finns att tillgå. Och världen dör utan vilka?

I’m work in progress on the path of integrity (integration between words and actions) and moral.

Men dock: i’m a fucking live person
Come and see

Lämna en kommentar

Filed under Livstankar, Samhällsreflektioner

Kommentera

