Journalister borttappade på vindsvåning

Dagens två surrealistiska Sverige fångas i två texter om vindsvåningar

http://inteigen.posterous.com/vindsvaning
http://www.dn.se/bostad/vindsvaningar-har-blivit-ett-satt-att-leva-1.1185309

Jag frågar mig

hur många varumärken får man nämna i en journalistisk text?

men framförallt: vilken av texterna borde journalister ha skrivit??

vad hände med tanken om journalistik att lysa där inte (tak)spotlampor lyser?

Nåt för våra redaktörer att fundera över.

Och kanske vi alla.

Annonser

Lämna en kommentar

Filed under Samhällsreflektioner, Tips journalistik

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s