Politisk korrekthet

Politisk korrekthet

Är det farligaste som finns

Nej

Det är det räddaste som finns

och ett hånskratt mot tanken om den fria tanken

och att alla är lika mycket värda

Ogillar jag storstadsbor, popcorn, kött, bögar, bensinångor, multinationella företag, lantisar, färgen svart, katter, tigerräkor, folk från andra länder eller städer, begravningar, dreads, spindlar, osorterade sopor, tiggare, välansade trädgårdar, luktande handdukar eller snaggade huvuden

är det mitt problem

Det är jag som lider

Varför gör du det till ditt?

Varför blir DU arg på att JAG lider?

Ha medkänsla med mig istället

Det är inte roligt att hata att gå över gatan

Ta min hand och säg att det inte är farligt

Slå mig inte i huvudet och säg att jag är en idiot

kan jag slå dig

för att bekräfta din

världsbild

Lämna en kommentar

Filed under Diktrader

Kommentera

