Scensommar punkt kom

På lördag händer något spännande.

Då går den nya festivalen Scensommar av stapeln i Stockholm. Med massa nya artister inom allt från opera till stå-upp, nåt för alla kultursmaker.

Jag har fått äran att gigga. Ska bli skoj. Jag har ett nytt alster om en spyende geting. Bland annat. Skåne bjuder på oväntade saker förutom bländande solnedgångar och vida horisonter med friska vindar (ingen romantik, de är bägge chaufförsförnimmelser).

VÄLKOMNA

http://www.scensommar.com

Med det förträffliga namnet kan man ju inte säga nej. Så pallra er hit svenska akademin. Och alla recensenter. Och alla ni som vill se kulturkanon utvidgas. Och alla era grannar. Och kottar ni känner. Eller trampat på. Kom och fira elfte september på annat sätt.

1 kommentar

Filed under Livstankar, Poesigigg

One response to “Scensommar punkt kom

  1. Jens

    Kära Ruth,

    Jag var där och tyckte du var fantastisk! Tack för den upplevelsen. Har inte känt så på väldigt länge. Har du fler gig på gång?
    Dessutom gav du mig en cd på krita som jag tänker betala. Skicka ett mejl med kontouppgifter så sätter jag in 60 kr där. Om du känner för att bli bjuden på lyxfika istället så säg till. 🙂

    /Jens

    Ps. Jag satte igång din videokamera, hoppas det blev ok inspelning till slut.

Kommentera

