SM i poetry slam

Klara, färdiga, tala!

Återigen är det dags för SM i poetry slam, improesi, konstnärligt triathlon och lagpoesi. En ordfest fylld av anabola utropstecken, humor och ren och skär uttrycksglädje, över livets leende och gråtande sidor.

Återigen har jag fått äran att försvara Göteborgs ära i vokabulärens gladiatorspel, tillsammans med de eminenta lagmedlemmarna Tobias Erehed, Niklas Mesaros och Matiss Silins!

Återigen är utgången lika oklar som den var när man var fjortis. Nu är jag två fjortisar. Men spänningen och fjärilarna i magen lika stora. Liksom skratten. Och jag har banne mig inga fler lagningar att flina upp med än då heller.

Följ oss på plats på Reginateatern i Uppsala eller via det underbara nätverket. Allt är gratis utom finalen!

12-15 maj flyger inte bara Kristi till himmeln utan våra kära små, kantstötta, adopterade, försmådda, älskade, flexibla, lojala ord med. Sky ingen sky.

I övrigt har de senaste veckorna varit en bergochdalbana utan Liseberg. Många toppar så att man fått hålla i sig och inte hunnit skriva, kanske dalar med? Tiden rusar på med vårtecken och nya slags blommor. Jag besöker fyra städer på två dygn, sex på en vecka. Många verkligheter. Då blir den virtuella satt på undantag. För än så länge kan jag varken äta, skita eller älska via en blogg.

Lämna en kommentar

Filed under Poesigigg

Kommentera

