Fina gigg ger längtan

Betydelsen av ett leende slår hårt emot en när man möts av 20 ickeleende ansikten. En 40-50-tal personer hade lyckats trotsa västtrafiks värsta helg och ta sig till Konstmuseet för två veckor sedan. Men några log och de öarna hoppade mina ögon till i kontaktsökandets ocean. Och kul att så många bekanta kom, tack. Efteråt kom de stela munnarna fram, blev leenden och tackade mig. ”Det var så mycket att tänka på i det du sa, därför log jag inte.” Stenen började falla från hjärtat och jag insåg att man får nog lära sig att alla publiker är inte som på slamtävlingarna på Café Hängmattan, Musikens hus, där applåder följer på en nysning – nästan 🙂

Det var i alla fall häftigt att läsa i Konstmuseets häftiga lokaler där ordet space får en helt ny betydelse. Vita väggar, höga tak, ni ger vingar åt fantasin! Jag återkommer gärna!

Torsdagens läsning på stadsbibblan var den totala motsatsen. Intimiten i Poesihörnan känns nästan större än i min etta, murrigt och nära. Ögonkontakt med alla. Och Tobias (Erehed), du är grym! Fantastiska texter.

Helt enkelt gigg man blir glad av. Och kul att tävla i slam igen i söndags. Förutom några fina kronor: tack ni som stoppat makrillen och den lilla söta kortleken i hatten. Alice gladde sig hjärtligt, spadligt, ruthigt och klövrigt.

Och mina utskick, mina lösa krokar har gett napp och kanske kommer det att bli spännande samarbeten…..!

Det kan bli en fin vår!

Lämna en kommentar

Filed under Poesigigg, Uncategorized

Kommentera

